15نمونه متن پیامک تبلیغاتی تاثیر گذار با اهداف مختلف

- مقدمه
- قلاب
- متن پیامک
- سگمنت بندی
- 20 نمونه متن پیامک تبلیغاتی
- نتیجه گیری
مقدمه
متن پیامک از دو جهت اهمیت دارد.یک اینکه متن و قلاب خوب باعث باز شدن پیامک می شود و نکته دوم بعد از باز شدن است که باعث ترغیب مشتری به اقدام یا کال تواکشن مناسب میشود. در واقع اولین بازدید شما از پیامک نوتیفیکیشنی هست که توسط گوشی مخاطب مشاهده میشود.این بخشی از ابتدای پیام شما هست که قلاب متن شماست. پس ابتدا به قلاب و بعد به متن اصلی پیامک میپردازیم.
قلاب
از اونجایی که شما با متن سرو کار دارید و قلاب متنی باعث ترغیب مخاطب به باز کردن پیام شما میشود و میتوانیم بگوییم که 50 درصد راه راه رفته اید قلاب مهمترین بخش پیام شما هست.قلاب تقریبا یک خط اول پیام شما هست. به چند تا از نوتیف های گوشی مختلف در تصاویر زیر توجه کنید.قلاب میتونه ی جمله خلاقانه یا اعلام تخفیف باشه. معمولا از اونجایی که تخفیف خیلی تکراری شده ممکنه کمتر توجه رو جلب کنه ولی جمله های خلاقانه معمولا توجه بیشتری رو جذب خودش میکنه. همچنین ایجاد به اصطلاح ترس یا عجله در مخاطب میتونه کمک کنه.مثلا اینکه بدونه فرصت کمی داره یااینکه ممکنه فرصت رو از دست بده.
متن پیامک
شما چند ثانیه فرصت دارید که توجه مخاطب رو به دست بیارید و ازش بخواین که روی لینک شما بزنه یا اینکه عددی رو برای شما بفرسته یا اینکه با شماره شما تماس بگیره.طبق تجربه ای که من دارم بهترین راه در حال حاضر برای مخاطب ارسال عدد هست. شما با لیدی که به دست آوردین میتونید با اون شخص تماس بگیرید و اون رو تبدیل به مشتری کنید.با ارسال عدد معمولا لید بیشتری به دست میارید. همچنین اگر لینک بذارید ممکنه مخاطب به هر دلیل مثل روشن بودن وی پی ان یا اختلال اینترنت امکان باز کردن لینک شما رو نداشته باشه.البته این موارد خیلی بستگی به مخاطب شما داره.ممکنه مشتری احساس خوبی نسبت به تماس نداشته باشه و ترجیح بده که اطلاعات اولیه ای به دست بیاره و بعد شماره تماس رو در سایت در اختیار شما بذاره تا باهاش تماس بگیرید. معمولا پیشنهاد یک هدیه رایگان مخاطب زیادی جذب میکنه و باعث میشه اونا یک بار شما رو تجربه کنن.البته در مواردی که برای مشتری که قبلا از شما خرید کرده پیامک ارسال میکنید میتونید از مواردی مثل تخفیف استفاده کنید تا مخاطب شما برگرده و دوباره از شما خرید کنه.
متن شما باید خیلی کوتاه باشه و اطلاعات اولیه و البته نسبتا جامعی بدین تا مخاطب تمایل پیدا کنه با شما ارتباط بگیره. توجه کنید که هرچقدر هم متن شما طولانی تر باشه باید هزینه بیشتری پرداخت کنید و بودجه بیشتری بذارید.به همین دلیل ممکنه با مخاطبین کمتری بتونید در ارتباط باشین.
سگمنت بندی مشتریان در بازاریابی پیامکی
اگر سی آر ام داشته باشید یا جایی مشتریان را ثبت کرده باشید در بازاریابی بازگشتی یا ریتنشن مارکتینگ می توانید برای هدفمندتر کردن بازاریابی خود مشتریان را سگمنت بندی کنید.البته این موضوع در اتومیشن مارکتینگ هم کاربرد زیادی دارد.برای مثال می توانید مشتریان را براساس تعداد سفارش دسته بندی کنید و به هرکدام پیامک متفاوتی بفرستید یا مثلا تخفیف جدا بفرستید. شخصی سازی در بازاریابی طبق آمار تاثیر زیادی در افزایش فروش دارد. یا مشتریانی که از دسته بندی خاصی خرید داشتند را جدا کرده و مناسب با آن دسته بندی بازاریابی پیامکی را انجام دهید.
15 نمونه متن پیامک تبلیغاتی
جلسه اول رایگان شد!
برای شرکت رایگان در جلسه اول دوره …. روی لینک زیر بزنید
لینک
مسعود عزیز!فقط برای شما
60 درصد تخفیف تکرار نشدنی روی خرید محصولات جدید سایت
کد تخفیف
لینک
…. عزیز دلتنگتیم
این کد تخفیف مخصوص خرید دوم شما
کد تخفیف
لینک
فقط امشب وبینار رایگان شد
برای شرکت در وبینار عدد 1 را ارسال کنید
اقساطی کامپوزیت کن!
هم تخفیف بگیر هم اقساطی پرداخت کن
کلینیک فلان
برای مشاوره بیشتر عدد 1 را ارسال کنید
اقساطی کامپوزیت کن!
هم تخفیف بگیر هم اقساطی پرداخت کن
کلینیک فلان
برای مشاوره رایگان با شماره 021111111 تماس بگیرید
زمستان در راهست……
تخفیف 15 درصدی لباس های زمستانی سایت …
برای خرید روی لینک زیر بزنید
لینک
دیدی یادت رفت!
مسعود عزیز سفارش شما تا 1 ساعت آینده لغو میشود
برای تکمیل سفارش به لینک زیر مراجعه کنید:
لینک سبد خرید مشتری
با تشکر از خرید شما
مسعود عزیز سفارش شما به شماره … ثبت شد
برای پیگیری سفارش میتوانید به لینک زیر مراجعه کنید(یا بخش فلان در سایت مراجعه کنید)
لینک
برای شرکت در قرعه کشی تا امشب فرصت باقیست!
برای کسب اطلاعات بیشتر و قرعه کشی تا امشب فرصت داری به لینک زیر مراجعه کنی!
لینک
مسعود عزیز!
جلسه دوم کلاس شما امشب برگزار می شود.
لطفا سروقت در کلاس حضور داشته باشید
با تشکر موسسه فلان
مسعود کولر باد گرم میده
با ارسال عدد 8 همین حالا درستش کن
نرگس عزیز
نوبت مش موی شما ساعت 2 ظهر می باشد.
لطفا 15 دقیقه زودتر از نوبت خود تشریف بیارید.
در صورت تغییر {تلفن}
مسعود صلائی عزیز
امروز سررسید پرداخت قسط شماست. در صورتی که قسط
خود را پرداخت نکنید شامل جریمه دیرکرد می شود.
لینک پرداخت
مبلغ قسط
زهرا عزیز
اشتراک ماهانه شما در سی آر ام چی فردا به پایان می رسد
برای تمدید از لینک زیر اقدام کنید
لینک
زمستان در راه است!
کالکشن جدید کاپشن مدیسه رو از دست نده
لینک
نتیجه گیری
همانطور که مشاهده میکنید کال تو اکشن (دعوت به اقدام) بسیار مهم است.تقریبا بدون کال تو اکشن مخاطب شما نمیداند که چه اقدامی برای ارتباط با شما انجام بدهد.تقریبا در همه عرصه های تبلیغتی کال تو اکشن نقش بسیار مهمی انجام میدهد.کال تو اکشن در پیامک با توجه به محدودیت متن و اقدام از اهمیت بسیار بیشتری برخوردار است.سعی کنید حتما اگر لینک قرار میدهید قبلا از سلامت لینک خود اطمینان حاصل کنید و اینکه از کوتاه کننده های متن استفاده کنید تا جای کمتری در متن شما رو لینک شما اشغال کند.
پیگیری پیگیری پیگیری
و اما مرحله آخر وقتی است که شما لید را دریافت میکنید.حتما توجه کنید که لید هایی که شما جمع میکنید بدون پیگیری به مشتری مرده تبدیل میشوند.حتما لید هایی که جمع آوری میکنید همان رو تماس بگیرید. بهترین راه ارتباط با لیدها تماس تلفنی توسط کارشناسان فروش شما هست. شخصی که برای شما عددی را ارسال کرده یا فرمی در سایت شما پر کرده است علاقه اولیه به شما را نشان داده و قطعا با ارائه خوب محصول یا خدمت خود میتوانید او را به مشتری تبدیل کنید.
درباره مسعود صلائی
مسعود صلائی متخصص ارتباط با مشتری ،هک رشد،بازاریابی دیجیتال و هوش تجاری
نوشتههای بیشتر از مسعود صلائی